ابزار آلات, سرسیم آلات

ترمینال برق فشاری چیست؟

عملیات سیم کشی معمولا به دو صورت توکار و روکار انجام می شود. همانطور که می دانید پیچیدن سیم ها به دور هم جهت ایجاد اتصال الکتریکی و استفاده از نوار چسب برق جهت عایق بندی، روشی قدیمی با ایمنی پایین است. زیرا در این روش اگراتصال  سیم ها به یکدیگر بدرستی انجام نشود ، با مقاومتی که بین سیم ها ایجاد می شود، شارش الکترون خواهیم داشت که در جریان برق حالت پرشی  بوجود خواهد آورد. حتی در بعضی مواقع اتصال ما با جرقه همراه خواهد بود، اگر جرقه زدن به صورت متوالی باشد سبب داغ شدن محل اتصال و ذوب شدن عایق می شود.

از این رو جهت اتصال امن سیم ها و ثابت نگه داشتن آن ها از ترمینال برق استفاده می شود.که  علاوه بر ثابت نگه داشتن مقاومت جریان برق به نوبه خود در طول عمر سیم نقش بسزایی خواهند داشت. به طور طبیعی این قابلیت از چسب های برق ساخته نیست.

عدم توجه به نکات ایمنی سبب خطرات احتمالی و آتش سوزی خواهد شد. به همین دلیل از کانکتور ها که در اشکال و جنس های متنوعی ساخته و عرضه می شوند با توجه به نیاز  مصرف می شوند.

درواقع برای اتصال سیم ها به یکدیگر، نیازمند تجهیزات خاصی خواهیم بود تا اتصالی استاندارد و با استحکام کافی داشته باشیم.

با استفاده از تزمینال های برق می توانیم جریان برق را با رعات ایمن بالا بین دو یا چند سیم برقرار کنیم.

آشنایی با ترمینال فشاری :

یکی از پرکاربردترین ترمینال های برق، ترمینال و کانکتور فشاری برق است که جهت انشعاب گیری و افزایش طول سیم مورد استفاده قرار میگیرند. ترمینال فشاری یا push in دارای گیره و فنر داخلی هستند که همین امر برای یک اتصال حرفه ای و سریع بسیار پرکاربرد است زیرا فقط با فشار انگشت امکات اتصال دو یا چند سیم به یکدیگر فراهم می شود.

مزایای استفاده از کانکتور یا ترمینال برق فشاری:

1- جهت افزایش طول سیم با ایمنی بالاتر

2- جهت اتصال استاندارد سیم ها

3- جهت اتصال دائمی یا موقت سیم ها

4- جهت اتصال همزمان چند سیم به یکدیگر

5- امکان بازرسی سریع برای رفع عیوب و تعمرات سیم کشی های پیچیده

6- دسترسی ساده به سیم مورد نظر در تابلو های برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *